20 September 2006

for audio track right click here and open in a new window

01-dario_marianelli-remember_remember.mp3









V for Vendetta



αναφορά σε μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς ....και ελπίζω όχι προφητική





remember , remember....




remember remember the fifth of November

the gunpowder treason and plot

i know of no reason why the gunpowder treason

should ever be forgot




ποιός ήταν εκείνος ο άντρας ;


ξέρω ότι τον έλεγαν Γκάι Φόξ
και το 1605 προσπάθησε να ανατινάξει το Κοινοβούλιο

όμως ποιός αληθινά ήταν ;
τι είδους άνθρωπος ;



....μας λένε να θυμόμαστε ιδέες , όχι ανθρώπους. γιατί ένας άνθρωπος μπορεί να αποτύχει , μπορεί να συλληφθεί , να σκοτωθεί ή να ξεχαστεί. όμως και 400 χρόνια μετά , μια ιδέα μπορεί να αλλάξει το κόσμο.
ξέρω τη δύναμη των ιδεών.
πολλοί σκότωσαν για να τις διαδώσουν
ή για να τις υπερασπιστούν.
μα δε φιλάς μια ιδέα,
δε την αγγίζεις , δε τη κρατάς αγκαλιά
οι ιδέες δε ματώνουν , δεν αισθάνονται πόνο

και δε σ'ερωτεύονται

...γι'αυτό δε μου λείπει μια ιδέα
μου λείπει ένας άντρας
Ο άντρας που μ' έκανε να θυμάμαι τη 5η του Νοέμβρη.
Ο άντρας που δε ξεχάσω ποτέ

















Ο V έχει καταλάβει το εθνικό τηλεοπτικό δίκτυο BTN και απευθύνεται αιφνιδιαστικά στο λαό


Καλησπέρα Λονδίνο.
Κατ' αρχάς συγγνώμη για τη διακοπή.
Κι εγώ , όπως πολλοί από σας εκτιμώ τη καθημερινότητά μας
την ασφάλεια των οικείων πραγμάτων , την ηρεμία της ρουτίνας.
Τα απολαμβάνω όσο κι εσείς.
Μα στο πλαίσιο της ανάμνησηςτων γεγονότων του παρελθόντος
που συνδέονται με το θάνατο ή το τέλος ενός αιματηρού αγώνα,
συνήθως αυτά γιορτάζονται με μέρα αργίας.
Σκέφτηκα λοιπόν να ξεχωρίσουμε τη μέρα της 5ης Νοεμβρίου,
που δυστυχώς δε θυμάται κανείς,
για να μου αφιερώσετε λίγο χρόνο και να με ακούσετε.
Φυσικά υπάρχουν κάποιοι που δε θέλουν να μιλήσουμε.
Υποψιάζομαι ότι τώρα διαταγές ακούγονται στα τηλέφωνα
και οπλισμένοι άντρες γρήγορα θα καταφτάνουν εδώ.

....γιατί ακόμα κι αν το κλόμπ υποκαθιστά τη συζήτηση
οι λέξεις πάντα θα διατηρούν τη δύναμή τους.
Οι λέξεις μεταφέρουν νοήματα και , για όσους ακούνε , εκφράζουν την αλήθεια.
Και η αλήθεια είναι ότι κάτι τρομερό συμβαίνει στη χώρα.
Βία και αδικία , αδιαλλαξία και καταπίεση.
Κι αν κάποτε διαμαρτυρόσασταν , σκεφτόσασταν ή μιλούσατε ,
τώρα έχετε κάμερες και συστήματα παρακολούθησης
που αναγκάζουν την υποταγή σας.
Πώς συνέβη ; Ποιός ευθύνεται γι' αυτό ;
Σίγουρα κάποιοι φταίνε περισσότερο από άλλους. Και θα λογοδοτήσουν.
Αλλά για να πούμε την αλήθεια , αν ψάχνετε για ενόχους
κοιταχτείτε σε έναν καθρέφτη.
Ξέρω γιατί το κάνατε. Ξέρω γιατί φοβάστε. Ποιός δε θα φοβόταν;
Πόλεμος , τρόμος , αρρώστιες.
Υπάρχουν μυριάδες προβλήματα που συνετέλεσαν να διαφθαρούν τα κίνητρα και να χάσετε τη κοινή λογική. Ο φόβος σάς κατέλαβε.
Και στο πανικό σας πιστέψατε στον Ανώτατο Καγκελάριο, Άνταμ Σάτλερ.
Σας υποσχέθηκε τάξη και ειρήνη.

Και σε αντάλλαγμα ζήτησε μόνο τη σιωπηλή υποταγή σας.
Χθές , διέκοψα τη σιωπή σας.
Χθές , ανατίναξα τα δικαστήρια
για να θυμήσω στη χώρα όλα αυτά που έχουν ξεχαστεί.
Πριν 400 χρόνια ένας σπουδαίος άνθρωπος θέλησε να χαράξει τη 5η Νοεμβρίου
για πάντα στις μνήμες μας.
στόχος του ήταν να θυμίσει ότι η δικαιοσύνη και η ελευθερία
δεν είναι απλές λέξεις. Είναι τρόπος ζωής.
Οπότε , αν δε βλέπετε τίποτα , αν τα εγκλήματα της κυβέρνησης σάς είναι τελείως άγνωστα , τότε σβήστε τη 5η Νοέμβρη από τη μνήμη σας.
Αλλά , αν βλέπετε ό,τι βλέπω , αν νιώθετε ό,τι νιώθω ,
αν ψάχνετε ό,τι ψάχνω , τότε ζητώ να σταθείτε πλάι μου σε ένα χρόνο από σήμερα
έξω από τις πύλες του Κοινοβουλίου
και μαζί θα τους προσφέρουμε μια 5η Νοέμβρη
που δε θα ξεχαστεί ποτέ







ο λαός δε πρέπει να φοβάται τη κυβέρνηση , η κυβέρνηση πρέπει να φοβάται το λαό
(αυτό νομίζω το έχει πει και κάποιος άλλος )
















- κι αυτό θα γίνει ανατινάζοντας κτήρια;
- ένα κτήριο είναι ένα σύμβολο , όπως και η ανατίναξή του
οι άνθρωποι δίνουν αξία στα σύμβολα.
από μόνο του ένα σύμβολο είναι κενό , αλλά με συμμετοχή πολλών
η ανατίναξη αλλάζει το κόσμο













(...?.!...)



























οι καλλιτέχνες μέσα από τα ψέματα λένε αλήθειες
ενώ οι πολιτικοί τα λένε για να κρύψουν την αλήθεια



















όταν κρύβεσαι για χρόνια τελικά ξεχνάς ποιός πραγματικά είσαι


( το συμπέρασμα ένος ομοφυλόφικου τηλεοπτικού αστέρα )














το γράμμα της Βάλερι ( μέσα στις φυλακές ) προς την Ήβη

Ξέρω ότι δε μπορώ να σε πείσω ότι αυτό δεν είναι κάποιο κόλπο τους
αλλά δε με νοιάζει.
Είναι από μένα.
Με λένε Βάλερι.
Δε νομίζω ότι θα ζήσω πολύ ακόμα και ήθελα σε κάποιον να πω για τη ζωή μου.
Είναι η μόνη αυτοβιογραφία που θα προλάβω να γράψω και , Θεέ μου , τη γράφω πάνω σε χαρτί τουαλέτας .
Γεννήθηκα στο Νότιγχαμ το 1985. Δε θυμάμαι τα παιδικά χρόνια αλλά θυμάμαι τη βροχή . Η γιαγιά μου είχε μια φάρμα στο Τότλμπρουκ και μου έλεγε ότι ο Θεός υπάρχει μέσα στη βροχή.
Μετά το δημοτικό , με εξετάσεις μπήκα σε Γυμνάσιο Θηλέων .
Στο σχολείο ερωτεύτηκα πρώτη φορά . Την έλεγαν Σάρα. Μου άρεσαν οι καρποί των χεριών της . Ήταν πανέμορφοι . Νόμιζα θα αγαπιώμασταν για πάντα . Θυμάμαι η δασκάλα μάς είπε πως αυτό ήταν μια φάση , πως όλα τα κορίτσια το ξεπερνάνε μετά την εφηβεία τους. Η Σάρα το ξεπέρασε . Εγώ , όχι.
Το 2002 ερωτεύτηκα μια κοπέλα που την έλεγαν Κριστίνα. Τότε το είπα στους γονείς μου. Δε θα μπορούσα να το καταφέρω χωρίς τη στήριξη της Κρίς.
Ο πατέρας δε κοίταζε . Μου είπε να φύγω και να μη ξαναγυρίσω. Η μητέρα δεν είπε τίποτα. Απλά τους είχα πει την αλήθεια . Ήταν τόσο κακό αυτό ;
Η αξιοπρέπειά μας χάνεται εύκολα , όμως μόνο αυτή έχουμε. Είναι το πιο μικρό μας κομματάκι. Κι όμως μέσα σε αυτό είμαστε ελεύθεροι
.............................
Πάντα ήξερα τι ήθελα να κάνω στη ζωή μου.
Το 2015 έπειξα στη πρώτη μου ταινία '' Σπίτια από αλάτι ''. Ο πιο σημαντικός ρόλος στη ζωή μου , όχι για τη καριέρα μου , αλλά γιατί εκεί γνώρισα τη Ρουθ.
Όταν πρωτοφιλιθήκαμε κατάλαβα ότι δε θα φιλούσα ποτέ άλλο στόμα.
Μετακομίσαμε σε ένα μικρό διαμέρισμα στο Λονδίνο.
Φύτεψε scarlet carsons για μένα στη ζαρντινιέρα του παραθύρου κι έτσι το σπίτι μας μύριζε πάντα τριαντάφυλλα.
Ήταν τα ωραιότερα χρόνια της ζωής μου.
Αλλά ο πόλεμος στην Αμερική χειροτέρευε και τελικά ήρθε στο Λονδίνο . Μετά απ'αυτό δε συνέβηκε τίποτα καλό. Για κανέναν.
Θυμάμαι πώς άρχισε να αλλάζει το νόημα των λέξεων. Ασυνήθιστες λέξεις όπως ''παράπλευρος'' και ''παράδοση'' έγιναν τρομακτικές , ενώ ''γοτθικός '' και ''άρθρα υποταγής '' απέκτησαν δύναμη.
Θυμάμαι που το '' διαφορετικός '' έφτασε να σημαίνει '' επικίνδυνος ''.
Ακόμα δε μπορώ να καταλάβω γιατί μας μισούν τόσο πολύ .
Συνέλαβαν τη Ρουθ την ώρα που ψώνιζε φαγητό. Δεν έχω κλάψει περισσότερο στη ζωή μου. Δεν πέρασε πολύς καιρός και συνέλαβαν κι εμένα.
Είναι περίεργο που η ζωή μου θα τελείωνε σε αυτό εδώ το κελί.
Αλλά για τρία χρόνια είχα τριαντάφυλλα και δε ζήτησα ποτέ συγγνώμη από
κανέναν.
Θα πεθάνω εδώ μέσα.
Και το πιο μικρό μου κομματάκι θα εξαφανιστεί. Το κάθε κομματάκι....εκτός από ένα. Ένα κομματάκι. Είναι μικρό και εύθραυστο , αλλά είναι το μόνο που αξίζει να έχει κανείς. Δε πρέπει ποτέ να το χάσουμε ή να το προδώσουμε.
Ποτέ να μη τους αφήσουμε να μας το πάρουν.
Όποιος κι αν είσαι ελπίζω να δραπετεύσεις από εδώ μέσα.
Ελπίζω η γη να γυρίζει ακόμα και όλα να είναι καλύτερα.
Αλλά πάνω απ'όλα επίζω να καταλάβεις τι εννοώ
όταν λέω ότι , ακόμα κι αν δε σε ξέρω
κι ίσως ποτέ να μη σε συναντήσω , να γελάσω ή να κλάψω μαζί σου ή να σε φιλήσω,
σ'αγαπώ.
Με όλη μου τη καρδιά , σ' αγαπώ .

Βάλερι











V προς Ήβη
....υπάρχει ένα πρόσωπο πίσω από τη μάσκα , αλλά δεν είμαι αυτό .
Δεν είμαι ούτε το πρόσωπο , ούτε η σάρκα κάτω από αυτό , ούτε τα κόκκαλα κάτω από τη σάρκα







V προς Επιθεωρητή Κρίντι
...Κάτω απ'τη μάσκα υπάρχει κάτι περισσότερο από σάρκα
Κάτω απ'αυτή τη μάσκα ζει μια ιδέα κε Κρίντι.
Και οι ιδέες είναι αλεξίσφαιρες....